Dop 20/12-08

Lördag den 20 dec hade vi dop för våran dotter Alma, men de våra gäster inte visste om var att de blev bröllop oxå.... så  de har varit fullt upp med planeringar.... så kl 8.00 var jag till Trudes och fixa hår och smink, hem för att byta om sen kom Micke och hämta oss och då kom jag på blommorna som skulle hämtas som tur var sen for på Lenar bild och knäppte kort, kl 13.40 kom Micke tillbaka och hämta oss kl 14 skulle dopet börja,åkte hem en snabbis så vi inte skulle komma samtidigt som någon och förstöra hela. vi kom ca 14.15 mötte upp prästen och pojkarna som skulle gå in med oss (filip,william och ante) så skulle de hela börja och jag hade inte varit nervös men då kom det. men portarna gick upp och vi gick in så släppte det lite.Många tårar kom det hos folket i kyrkan men som tur är var de lyckotårar och de kom det från brudparet med!! sen så blev dopet av Alma hon var hur go och glad som helst hela tiden. Efter det så blev det fika i församlinsgården med smörgåstårta. Många reaktioner men som sagt bara positiva en del trodde dom läst fel på inbjudan. Vi for därifrån vid 17.45 Alma for med mormor och morfar hem till dom, vi for på hotell Södra berget blev en lugn kväll, var ner och käkade var hur trötta som helst.
Men en dag jag aldrig glömmer!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0