Alma

Fre 6Juni 10 dagars övertid suck.... Kent (pappa) tog motorcykeln och for till Timrå, jag gjorde mej klar gick ut på stan och kolla när alla motorcyklar kom in till stan. Vi gick och fika och ""valla" en tjock mej en stund. Gick hem över vi bodde mitt inne i stan då. For ut¨på Tynderö och hälsa på en arbetskompis till pappa. Alla tyckte de såg ut som jag höll på spricka. For in över mot stan var på Viktoria och åt mat, gick och hyrde en film, somna vid kl24 känns som att du aldrig vill komma ut, hade bokat in grillning på lördag hos Sara och Bia. Men 7 Juni kl 3 vakna jag av värkar äntligen endast 11 dagar över tiden, klev upp gick omkring,ringde upp på förlossningen men de sa att jag kunde vänta ut det ett tag men jag var nervös med tanke på att när Elin kom så kom hon när vattnet gick och en krystvärk sen var hon ute, men jag gick hemma och vanka på såklart, kl 6 väckte jag upp Kent så vi gjorde oss klara, skulle kliva in i bilen då kom jordens jätte värk sen nästa kom vid shell Kent skulle in och handla men där inne var de några "tokas" men eftersom jag jobbar där så kunde han komma in senare, så vi var på sjukhuset kl 6.40 hade öppnats 6cm bara 4 kvar.... tog lite lustgas fundera på andra smärtlindringar men de blev bara en tanke det för kl9.31 går vattnet och 9.31 kom kryst värkarna 9.40 kom "lilla" Alma (namnet hade vi redan bestämt) och fy hel_ete vad de gjorde ont, trodde aldrig de skulle komma, såå ont har de inte gjort de förra gångerena,eller glömmer man fort? Men jag förstår när dom la denna lilla goa tjej på vågen 4900g och 52cm lång... 4900 kan de vara möjligt? de trodde inte ens barnmorskan och sköterskan som var med, de vägde hon 2 gånger men jo du var så stor! Vi hade tänkt åka hem samma dag men ackså vi bedrog oss,eftersom "lill" proppen vägde för mycket så skulle vi stanna helst i 3 dagar... suck. Moster Sussi och kusin Tobbe kom och hälsa på, storasyster Vickan kom på besök med Amelia, vi gick och åt med Vickan nere på sjukhuset hemlagad lasange den smaka allt utom bra. På kvällen fick pappa åka hem vi fick sällskap på rummet "matforsbor"  deras son vägde närmare 6kg. Den natten sov jag inte mycket Alma ar lite små sur på kvällen så kl 23 så fick du flaska med ersättning 15ml och jag lovar de tog 20sek sen var de slut och sur blev du så du fick en skvätt till sen sov du gott iaf! Sen kl 8 sov jag oxå gott men då kom pappa han sakna oss eller mest dej tror jag!!! Så vi skrev ut oss själva de kolla blodsockret 3,6,12 timmar efter födseln sen skulle de inte kolla mer, utan man skulle ha koll på Alma och de kunde vi lika bra göra hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0